Novogodisnja Googlegrafija

Ako se necega grozim to su cestitke koje me ovih dana vrebaju iz Inbox-a, bilo u formi fotki svetlucavih jelki, okruglastih Deda Mrazeva i Sneska Belica ili kao link na web lokaciju na kojoj ce me sacekati neka (najcesce smor) animacija u kojoj jos moram i da ucestvujem. Zapravo, najgore je sto se ocekuje da na iste moram i da uzvratim. I ove godine je R. preuzela na sebe tu, meni tako mrsku, obavezu dokazivanja(?) prijateljima i ostalima da su nam bliski srcu. Kada sam jutros izbauljao iz spavace sobe ona je vec zakrvavila oci, kopajuci po raznoraznim sajtovima koji nude sarene cestitke... a listi ljudi iz adress book-a se kraj jos nije nazirao. U takvoj situaciji Google nudi resenje; za svega 20-30 minuta moze se kreirati cestitka koja ima malo licniju notu od tone drugih. Picasa je aplikacija za pregled i (sitnu) obradu fotografija, i moze se preuzeti sa Net-a bez ikakve nadoknade (dzabe). Picasa ima jednu zgodnu caku kojoj sam danas pronasao interesantnu primenu. Prvo, izgooglajte na Net-u dovoljnu kolicinu slicica sa svim prigodnim motivima; jelke, pokloni, sneg, prase, vatromet, debeli crveni deda s' belom bradom, irvasi... i snimite ih na vas racunar. Startujte Picasu, oznacite izabrane fotografije i izaberite opciju Create - Picture Collage. Od ponudjenih varijanti meni se "Picture pile" najvise svidja. Ukoliko se izabere opcija "Use background picture", poslednja selektovana fotka bice upotrebljena kao pozadina kolaza. Kako se fotografije rasporedjuju slucajnim redosledom, prakticno svaki napravljeni kolaz je jedinstven.

No comments: