Dubai je, za one koji to ne znaju, podeljen malim zalivom na dva dela. U osnovi to su Deira i Bur Dubai na koje su se tokom godina nadovezivali noviji delovi grada i doveli do toga da se Dubai siri u dubinu kopna.
Dubai Creek je od samog nastanka grada bio veoma vazno mesto jer je svojom prirodnim funkcionalnoscu predstavljao pravu lokaciju za izgradnju luka i mesto razmene robe sa ostalim zemaljama ovog regiona (i sire). Ono sto me je opcinilo jos po dolasku u Dubai je sarenilo ljudi, brodova i robe koje vlada u ovim pristanistima.
Naslagane pored tradicionalnih drvenih brodova (Dhow) nalaze se tone robe; od bezbrojnih vreca pirinca, zacina, voca i povrca, do televizora, klima uredjaja, bele tehnike...
Dhow-e su za gomilu ovdasnjih mornara istovremeno i radno mesto i dom, te se shodno tome na brodu i ponasaju kao kod kuce; Dhow-a je mesto gde se radi, presvlaci, pere i susi ves, odmara skriven od sunca puseci cigarete i shisha, i ispija caj na natkrivenim palubama... i naravno, dobacuje prolaznicama.
Creek je, sto se automobilskog saobracaja tice, premoscen Al Maktoum i Al Garhoud mostovima i Al Shindagha tunelom. Za turiste i gomilu drugih koji iz razlicitih razloga prelaze ovu vodenu prepreku mali drveni camci, zvani abra su najpopularnije (i najjeftinije) resenje. Oni bez prekida "taksiraju" izmedju nekih 4-6 stanica rasporedjenih na obe obale. U "spicu", ukrcavanje na iste moze biti krajnje rizicno, jer bez obzira na frekventnost polazaka, guranje je direktno proporcionalno broju ljudi koji se zeli ukrcati. Ali, ako se uspesno izborite za svoje mesto uzivanje u moru (necu reci "mirisu mora" jer ga miris osobe cesto "pokrije" u potpunosti), galebovima i pogledu na Dubai je zagarantovano.
Jos ako zamislite da vas camac vozi ka Adi Ciganliji, Savskoj terasi, a tamo riblja corba, lignje, vino... Eh.
Naslagane pored tradicionalnih drvenih brodova (Dhow) nalaze se tone robe; od bezbrojnih vreca pirinca, zacina, voca i povrca, do televizora, klima uredjaja, bele tehnike...
Dhow-e su za gomilu ovdasnjih mornara istovremeno i radno mesto i dom, te se shodno tome na brodu i ponasaju kao kod kuce; Dhow-a je mesto gde se radi, presvlaci, pere i susi ves, odmara skriven od sunca puseci cigarete i shisha, i ispija caj na natkrivenim palubama... i naravno, dobacuje prolaznicama.
Creek je, sto se automobilskog saobracaja tice, premoscen Al Maktoum i Al Garhoud mostovima i Al Shindagha tunelom. Za turiste i gomilu drugih koji iz razlicitih razloga prelaze ovu vodenu prepreku mali drveni camci, zvani abra su najpopularnije (i najjeftinije) resenje. Oni bez prekida "taksiraju" izmedju nekih 4-6 stanica rasporedjenih na obe obale. U "spicu", ukrcavanje na iste moze biti krajnje rizicno, jer bez obzira na frekventnost polazaka, guranje je direktno proporcionalno broju ljudi koji se zeli ukrcati. Ali, ako se uspesno izborite za svoje mesto uzivanje u moru (necu reci "mirisu mora" jer ga miris osobe cesto "pokrije" u potpunosti), galebovima i pogledu na Dubai je zagarantovano.
Jos ako zamislite da vas camac vozi ka Adi Ciganliji, Savskoj terasi, a tamo riblja corba, lignje, vino... Eh.
No comments:
Post a Comment